Tujuh Cara Mudah untuk Fight waktu malam Heartburn

Tujuh Cara Mudah untuk Fight waktu malam Heartburn

Pedih ulu hati pada waktu malam menjadi masalah, kerana anda berada dalam kedudukan yang cenderung, dan graviti boleh tarik kandungan makanan anda ke esofagus. Apabila ini berlaku, pesakit akan mengalami sensasi membakar di dada, tekak dan mulut. Jadi, bagi sesetengah mulas bantuan, mematuhi petua berikut:

1. Makan makanan kecil
Jika anda makan terlalu banyak, memecahkan ia ke dalam beberapa, hidangan kecil tersebar sepanjang hari. Yang penuh boleh menyebabkan tekanan tinggi ke perut dan membuka otot esofagus yang lebih rendah.

2. Jangan baring selepas makan.
Anda perlu menunggu selama dua jam atau lebih selepas makan untuk pergi ke tidur. Satu kedudukan condong boleh menyebabkan kandungan perut ke slaid ke esofagus, jadi menunggu makanan anda untuk menetap di pertama.

3. Gunakan bantal refluks asid.
Bantal refluks asid meningkatkan kawasan kepala dan batang tubuh apabila anda tidur, untuk memastikan bahawa makanan yang menetap di perut anda dan tidak bergerak ke esofagus pada waktu malam.

4. Elakkan makanan yang menyebabkan pedih ulu hati.
Makanan yang menyebabkan pedih ulu hati adalah mereka yang melemahkan LES. Contoh ini adalah makanan berlemak, kafein, coklat, alkohol, minyak, mentega lemak yang tinggi dan krim, buah-buahan sitrus dan minuman dan makanan yang diperbuat daripada tomato. Ini harus dikecualikan daripada diet pada kos semua jika anda mahu mengelakkan pedih ulu hati. Jika anda ingin memastikan bahawa mana-mana mereka anda tidak seharusnya berada di dalam pengambilan harian anda, mulakan jurnal makanan. Resipi Heartburn-percuma juga boleh didapati dalam talian yang anda boleh cuba.

5. Mengekalkan berat badan yang berpatutan.
Obesiti menambah terlalu banyak tekanan pada perut anda, yang bergerak asid kembali ke kawasan esofagus bukannya tinggal di mana mereka perlu.

6. Dilarang merokok.
Selain daripada fakta bahawa nikotin boleh membuka LES anda, ia adalah membuktikan bahawa perokok adalah tujuh puluh peratus lebih terdedah kepada pedih ulu hati, dan mereka yang pesakit mempunyai gejala yang lebih teruk.

7. Relax.
Ramai pesakit pedih hulu hati mengadu telah gejala merosot apabila mereka berada di bawah tekanan, jadi anda harus mengurus tahap tekanan anda lebih baik.

Terdapat banyak cadangan disediakan untuk lari dari pedih ulu hati waktu malam. Jika anda mahu membantu pedih ulu hati sebenar yang tidak pernah gagal ribu penghidap pedih ulu hati bekas, membaca "Heartburn No More" oleh Jeff Martin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar