Adakah ia bekerja?

Adakah ia bekerja?

Sama ada anda seorang pembekal atau penerima penyembuhan campur tangan, kadang-kadang anda mungkin tertanya-tanya - Adakah ia berfungsi?

Kebanyakan intervensi yang tidak direka untuk penerima untuk dapat merasai perubahan.

Ubat-ubatan tertentu mewujudkan perubahan yang hanya dilihat sekali paten itu telah ke doktor, makmal, farmasi, mengambil pil, kembali ke doktor, makmal, telah makmal kedua ditafsirkan, dan kembali ke doktor untuk mendengar keputusan . Untuk jenis campur tangan, pesakit dijangka "terus keyakinan 'di mana pil bekerja.

Campur tangan yang lain direka untuk dirasai dengan cepat, seperti alkohol dan coklat. Nampaknya orang secara amnya tidak suka menunggu untuk perubahan, tetapi lebih suka untuk merasai kegembiraan perubahan dalam masa ini.

Campur tangan tertentu menawarkan tidak menjanjikan perubahan dalam masa ini, tetapi kemudian. Bentuk biasa senaman tergolong dalam kategori ini - tiada siapa yang menjangka akan separuh kukuh melalui sesi pertama, dan mungkin tidak walaupun selepas tiga sesi. Walaupun pembekal tai chi boleh mula merasakan kekuatan tenang pertengahan sesi pertama, lebih banyak faedah datang dengan amalan yang lebih.

Adakah orang berasa lebih perubahan semasa terapi alternatif? Tidak benar-benar. Sesetengah orang yang menerima Bodywork (penjagaan kiropraktik, osteopati tengkorak, urut, dll) merasakan perubahan positif pada sesi dan melihat perbezaan segera. Lain-lain menerima kaedah ini sama tidak merasakan perubahan semasa atau selepas sesi pertama (sebenarnya ada yang mungkin mengharapkan untuk berasa lebih teruk). Selalunya penerima diminta untuk datang kembali untuk beberapa sesi supaya mereka dapat menilai lebih rentang yang lebih besar masa. Ini menjadi masalah kerana kita tahu rasa subjektif yang pesakit itu bagaimana mereka merasakan hari ini adalah sentiasa "buruk" atau "sembilan daripada sepuluh" walaupun ia benar-benar telah banyak berubah sejak beberapa minggu.

Begitu juga, para peserta dalam pendidikan dewasa, hidup-bimbingan, dan kerja tenaga kadang-kadang merasa perubahan, dan masa yang lain pergi pada iman.

Setakat ini kita hanya bercakap tentang apa yang penerima merasakan. Jangan pembekal dan guru notis perubahan penyembuhan sejurus ia berlaku? Kadang-kadang mereka lakukan, masa yang lain tidak.

Bagaimana jika penyedia telah dilatih untuk menala ke rasa penerima kesedaran? Dalam detik-detik perubahan, jika penerima dan pembekal kedua-duanya sedar kesedaran masing-masing, maka kedua-dua akan tahu tanpa ragu-ragu bahawa perubahan sedang berlaku. Kita boleh menjangkakan manfaat ini:

Penerima berasa benar-benar mendengar
Penerima mengetahui dia telah berubah, memberi inspirasi kepada beliau untuk menggambarkan positif, rasa kesejahteraan, diri bercakap beliau secara positif, dan melaporkan perubahan positif kepada orang lain - semua yang menyembuhkan dia lagi daripada skop rawatan asal
Penerima kini tahu kuasa kesedaran sendiri dalam penyembuhan
Penerima menyedari dia adalah rakan yang aktif dalam perubahan itu
Pembekal tahu perubahan yang telah berlaku, dan tahu bahawa penerima tahu
Pembekal merasakan kepuasan kerja lebih, melihat lebih ramai orang sembuh lebih mendalam
Pembekal menarik lebih ramai orang yang benar-benar mahu berubah
Dan keuntungan pengetahuan mendalam mengenai sumber penyembuhan
Satu kursus yang direka untuk menyelaraskan kesedaran subjektif dan objektif mungkin memberi tumpuan kepada latihan rakan kongsi:

Meneroka jangkaan diri sendiri dan yang lain
Mendorong soalan yang baik seperti, "apa yang kau rasa sekarang?"
Perubahan perasan bernafas pasangan anda dan postur
Yang hampir sama kadar pernafasan anda kepada pasangan anda
"Apa yang saya berfikir" latihan gerak hati jenis
Kerap menukar peranan supaya penyedia menimba lebih banyak pengalaman sebagai penerima
"Bagaimana anda melihat saya" dan mendengar tanpa komen selama lima minit
"Saya fikir ini adalah bagaimana anda melihat saya" dialog untuk kesedaran pelbagai dimensi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar