Adakah Heartburn Antasid Atau Dadah Tinggalkan Anda Tertekan?

Adakah Heartburn Antasid Atau Dadah Tinggalkan Anda Tertekan?

PH tahap asid perut anda harus 1,0-3,0 supaya ia betul boleh mencerna atau pecah daging ke dalamnya asid amino. Apa-apa benda yang mengganggu ini tahap pH juga memberi kesan kepada penyerapan asid amino di dalam perut anda.

Berikut adalah cara perut mencipta asid untuk mencerna protein. Enzim utama pencernaan yang memecah selain daging adalah panggilan pepsin. Terdapat tertentu sel-sel lapisan perut yang dikenali sebagai "Ketua sel" yang merembeskan pepsinogen. Pepsinogen ini ditukarkan kepada pepsin dengan bantuan HCl atau asid perut.

PH asid perut anda bertambah, jumlah pepsin anda membuat berkurangan. Apabila pH perut anda lebih tinggi daripada 5.0, tiada pepsin dicipta. Anda mempunyai kesukaran mencerna protein.

Antasid dan ubat-ubatan farmaseutikal meningkatkan pH perut dan mengurangkan penciptaan pepsin.

HCl dirembeskan dari sel-sel lapisan perut yang dikenali sebagai "sel-sel parietal." Sel-sel ini mempunyai cara merembeskan asid HCl melalui apa yang dikenali sebagai "pam proton." Banyak ubat yang direka untuk menutup ini "pam proton", yang menyebabkan kurang asid perut. Kurang asid perut mewujudkan kurang pepsin.

Kurang pepsin di dalam perut mencerna protein kurang di dalam perut. Dan, mana-mana daging atau protein sumber yang anda makan tidak pecahan ke dalam khusus asid amino diserap yang anda perlukan untuk mengelakkan kemurungan.

Asid amino tryptophan, phenylalanine, tyrosine dan amino asid yang diperlukan untuk menghasilkan neurotransmitter "serotonin dan" norepinephrine. "Neurotransmitters adalah impuls kimia yang sel-sel otak digunakan untuk berkomunikasi antara satu sama lain. Kekurangan neurotransmitter telah dikaitkan dengan kemurungan dan lain-lain penyakit emosi.

Ubat-ubatan antidepresan seperti Prozac, Serzone, atau Zoloft meningkatkan tahap serotonin memberikan anda rasa kesejahteraan.

Dalam Doktor Jonathan V. Wright, yang menulis: "Apakah Asid Perut Baik Untuk Anda", amalan, dia mendapati bahawa apabila dia diuji dan didapati orang-orang yang mempunyai tahap darah rendah asid amino dan mempunyai kemurungan, mengambil asid amino membantu melegakan kemurungan dalam 50% daripada kes-kes beliau. Ubat kemurungan semut mempunyai sejarah keberkesanan 50%.

Apa semua ini bermakna, jika anda mempunyai kemurungan, anda boleh mencuba dengan penawar diri dengan mengambil enzim pencernaan, yang mengandungi asid HCl dan pepsin, semasa makan. Di samping itu, jika anda mengambil antasid atau ubat pedih ulu hati, berundur daripada menggunakan mereka tetapi berunding dengan doktor anda sebelum melakukan ini. Ini akan membantu anda mencerna dan protein pecahan dengan asid amino individu mereka.

Keputusan ini adalah untuk menyediakan usus anda dengan asid amino diserap yang akan membantu untuk menyembuhkan dan mencegah kemurungan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar