Pemulihan Semulajadi Untuk Bronkitis

Pemulihan Semulajadi Untuk Bronkitis

Apabila saluran udara besar paru-paru, bronkus, menjadi radang ia dipanggil Bronkitis. Ia biasanya dari jangkitan di dalam saluran pernafasan daripada lapisan membran mukus menyebabkan kerengsaan. Batuk bronkitis boleh bertahan sehingga tiga bulan.

Terdapat bronkitis akut dan bronkitis kronik. Jenis akut bronkitis paling kerap berlaku selepas, selesema atau jangkitan sinus sejuk dan mungkin ada sesak nafas, semput, ditambah dengan batuk yang produktif (kahak). Dalam jenis yang kronik bronkitis ada batuk yang produktif dan mungkin tidak menjadi hasil daripada jangkitan. Batuk kronik boleh bertahan selama tiga bulan.

Biasanya bronkitis hilang dengan sendiri atau ia boleh berlama-lama di dengan komplikasi dan anda mungkin ingin mendapatkan bantuan perubatan. Jika anda tidak boleh tidur kerana anda batuk terlalu banyak, sesak nafas, darah dalam kahak anda, atau demam tinggi anda perlu berjumpa dengan doktor anda.

Bronkitis boleh menjadi virus atau bakteria. Perengsa seperti asap, habuk, pencemaran boleh merengsa paru-paru menyebabkan bronkitis kronik. Warga tua lebih berisiko sebagai orang dengan menurunkan sistem imun, seperti HIV, asma atau jangkitan lain.

Kebanyakan bronkitis masa yang akan hilang dengan sendiri tetapi dia batuk boleh kekal selama beberapa minggu. Lebih ekspektoran kaunter ubat batuk boleh membantu anda batuk lebih dan membersihkan paru-paru. Apa sahaja yang anda lakukan tidak menggunakan produk yang menekan batuk, melainkan jika anda tidak boleh tidur pada waktu malam; kerana ini akan membuat keadaan lebih teruk, sebaliknya cuba humidifier a. Minum banyak air dan mendapatkan rehat supaya badan anda boleh mendapatkan sihat, atau cuba ubat semula jadi untuk bronkitis.

Antibiotik boleh ditetapkan jika terdapat jangkitan bakteria, tetapi ia tidak berkesan dalam satu bentuk virus. Ubat semula jadi untuk bronkitis ada untuk membantu badan anda pulih lebih cepat. Mencari produk dengan bahan-bahan berikut kerana mereka boleh melegakan radang dan merengsa membran mukus kesihatan supaya pernafasan boleh dipulihkan.

1. Althea Officinalis (Marshmallow)
2. Hyssopus Officinalis (Hyssop)
3. Sambucus Nigra (Elder)

Garam tisu boleh membantu sistem pernafasan anda ini adalah;

1. Bryonia (30C)
2. Kali. Mur. (6C.)

Ubat semula jadi untuk bronkitis seperti herba yang mempunyai antibakteria, kulat dan anti-virus dan membantu menyokong sistem imun anda adalah;

1. Echinacea purpurea,
2. Astragalus membran,
3. Inula helenium
4. Withania somnifera

Tidak ada komentar:

Posting Komentar